کیا تلوراید خودروی سال 2020 شد

21 اردیبهشت 1399 |0 نظر

 

به گزارش مجله خودرو، بر اساس انتخاب هیئتی ۸۰ نفره از داوران، خبرنگاران و کارشناسان فعال در حوزه صنعت خودروسازی، کیا تلوراید (Kia Telluride) موفق شد با پشت سر گذاشتن و کنار زدن رقبای قدرتمند خود، عنوان خودروی سال ۲۰۲۰ میلادی را به خود اختصاص دهد.

این کارشناسان همچنین علاوه بر اختصاص دادن عنوان خودروی سال به کیا تلوراید، ایمنی و نسبت امکانات به قیمت مقرون به صرفه این محصول را نیز مورد ستایش قرار دادند.

از دیگر خودروهایی که توانستند از رقبای خود سبقت بگیرند و عناوین و جایزه های مهمی را به خود اختصاص دهند، می توان به پورشه تایکان (Porsche Taycan)، کیا سول (Kia Soul) و مزدا ۳ اشاره کرد.

پورشه تایکان در بخش خودروهای لوکس و اسپرت که توانست با کسب دو جایزه عنوان برتر را از آن خود کند و از رقبای سرسختی همچون مرسدس بنز EQC، تویوتا سوپرا و پورشه ۹۱۱ پیشی بگیرد که به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، این یک رقابت بسیار تنگاتنگ به شمار می رفت که در نهایت به نفع پورشه تایکان به پایان رسید.

هیئت داوران این محصول را به علت نوآوری، طراحی ظاهری و عملکرد فنی آن ستودند و این خودرو توانست در ایمنی و طراحی کابین نیز عنوان برتر را در کلاس خودروهای اسپرت و لوکس به دست بیاورد؛ البته به عقیده این کارشناسان یکی از بزرگترین نقاط ضعف پورشه تایکان قیمت بالای آن نسبت به محصولات مشابه است.

در این میان مزدا ۳ نیز جایزه بهترین طراحی سال ۲۰۲۰ را توانست به خود اختصاص دهد و برای کسب این عنوان رقابت تنگاتنگی با پورشه تایکان داشت و در نهایت با اختلاف بسیار جزئی و اندک توانست رقیب آلمانی خود را پشت سر بگذارد.

 

ایسنا

به اشتراک بگذارید
نظر شما چیست؟