مشخصات فنی آریزو ۶ اکسلنت

5 تــیر 1400 |0 نظر

همکاری مستقیم شرکت چری چین با شرکت مدیران خودرو در ایران به تاسیس برند خودروساز بخش خصوصی با نام تجاری MVM، در سال ۱۳۸۱ انجامید. در راستای این همکاری محصولات مونتاژی چری در ایران به دو بخش MVM و چری (Chery) تقسیم شد که محصولات عرضه شده از زیر برند چری در ایران، محصولات لوکس مونتاژی مدیران خودو را دربر می‌گیرد.

مشخصات فنی آریزو ۶ اکسلنت
محصولات لوکس مدیران خودرو از زیربرند چری در بازار ایران در دو نام آریزو (Arrizo/سواری سدان) و تیگو (Tiggo/کراس اوور) به تولید می‌رسند. اولین سواری که با نام آریزو به بازار ایران پا گذاشت آریزو ۵ بود که تا مدت‌های طولانی یکه‌تاز و طلایه‌دار نام آریزو در محصولات مدیران خودرو بود. با عرضه تیگو ۷، با توجه به پیشرفت بسیار چشمگیر این خودرو در بخش ظاهری و فنی، سطح انتظار مشتریان مدیران خودرو در بازار ایران به شکل قابل توجهی بالا رفت. اما جالب اینجا است که چری آریزو ۶ در زیر پوسته متمایز خود، اختلافات بسیار ناچیزی با آریزو ۵ دارد.

این خودرو در سال ۲۰۱۸ در بازار جهانی با نام چری آریزو GX معرفی شد اما در ایران و خاورمیانه (و برخی دیگر از بازارهای هدف) با نام آریزو ۶ و آریزو ۵ پلاس عرضه شد.

مشخصات فنی چری آریزو ۶ اکسلنت
کد پیشرانه 4T15B
تعداد سیلندر/تعداد سوپاپ/حجم (L) ۴/۸/۱.۵
نوع تنفس پرخوران (توربوشارژر)
قدرت (HP)/دور در دقیقه (RPM) ۵۵۰۰/۱۴۷
گشتاور (N.M)/دور در دقیقه (RPM) ۱۷۵۰-۴۰۰۰/۲۱۰
ضریب تراکم ۱۱ به ۱
استاندارد آلایندگی یورو ۵ پلاس
گیربکس ضریب متغییر اتوماتیک (CVT)
وزن (Kg) ۱۳۶۰
شتاب اولیه 0-100 (S) ۹.۲
مصرف سوخت ترکیبی (L/100Km) ۶.۹
آریزو ۶ دقیقا از پیشرانه مشترک با آریزو ۵ توربو و تیگو ۷ بهره می‌گیرد که همان نسخه ۱.۵ لیتری توربویی است که در بازار ایران با واکنش مثبت مشتریان مواجه شد. حتی گیربکس به کار رفته در آن نیز همان نسخه ضریب متغییر (CVT) مشترک با آریزو ۵ توربو و تیگو ۷ است با این تفاوت که ستاپ الکترونیکی این گیربکس اتوماتیک به جای هفت ضریب از پیش تعیین شده، بر ۹ ضریب از پیش تعیین شده برنامه ریزی شده است.

همچنین لازم به ذکر است که سیستم کمکی فرمان در آریزو ۶ از نوع الکتریکی (بجای نمونه سنتی‌تر هیدرولیکی) است که بهینه بودن بیشتر مصرف سوخت و عملکرد فنی بهتر را به ارمغان می‌آورد.

به اشتراک بگذارید
نظر شما چیست؟