۱۱ ترفند برای تشخیص کالای اصل و اجناس تقلبی .

20 تــیر 1400 |0 نظر

راه‌های تشخیص کالای اصل و اجناس تقلبی

1- به نوع بسته بندی کالا دقت کنید
کالاهای معتبر بسته بندی کامل تر و دارای رنگ و جنس بهتری هستند محصولات تقلبی اغلب نقض بسته بندی دارند بسته بندی باید با دستگاه‌های مخصوص و چاپ صحیح از تاریخ تولید و انقضا باشد از خرید کالاهای نیمه بسته بندی شده که در آن آثاری از باز شدگی وجود دارد اجتناب کنید.

کالاهای تقلبی معمولا دارای نوشته‌های نادرست از نظر قالب نوشتاری و املاء هستند این کالاها به دلیل تقلبی بودن هولوگرام مخصوص را ندارند.

دقت کنید آیا بسته بندی محصول با کالایی که همیشه می‌خریدید مطابقت دارد؟ برچسب های موجود روی کالاهای اصلی معمولا دارای شماره بازرسی هستند که کالاهای تقلبی این برچسب ها را ندارند.

به بار کد و علائم تجاری دقت کنید. محصولات اصلی دارای اطلاعات کامل از محتوی جعبه هستند و علامت بازیافت نیز همیشه روی اکثر کالاهای اصلی درج می شوند معمولا کالاهای تقلبی فرصتی برای چاپ و درج تمام اطلاعات روی بسته بندی ها را ندارند بنابراین به راحتی قابل تشخیص می‌شوند.

کالاهای اصلی دارای پشتیبانی از شرکت تولید کننده هستند و شماره تماس مستقیم کارخانه‌ی تولید کننده را در اختیار مشتری قرار می‌دهند اما در کالاهای تقلبی اثری از نام و نشانی تولید کننده وجود ندارد.

2- معامله ای را که انجام می‌دهید از هر نظر بررسی کنید
حتی اگر می‌خواهید یک کالای کوچک هم بخرید به علامت استاندارد و آرم تجاری آن توجه کنید یادتان باشد که همیشه کالاهای تقلبی ارزانتر از نمونه ی اصلی آنها نیستند در اکثر اوقات قیمت‌های مشابه با نمونه‌ی اصلی دارند.

3- شناخت لوگو و برندشناسی
کمپانی‌های معتبر همگی دارای یک وجه اشتراک هستند که آن‌هم استفاده از لوگو، فونت، رنگ‌آمیزی فونت و طراحی منحصر به‌فرد لوگو هستند.

به‌عنوان‌مثال محصولات بهداشتی آرایشی Clinique که مدل‌های تقلبی آن (در نمونه‌های محدود) راهی بازار شده بود، تنها از طریق کیفیت و لوگو قابل‌شناسایی بود.

درنتیجه سعی کنید تا پارامترهای مهم لوگوی برند موردنظر خود را به خاطر بسپارید؛ چراکه با یک مقایسه ساده، می‌توانید به‌سرعت متوجه تقلبی بودن بسیاری از محصولات شوید.

شیوه‌های تشخیص دارو و لوازم بهداشتی تقلبی/ کالای بدون اصالت نخریم

4- به محصولی که می خرید توجه کنید
نشانه های اصلی را در محصول جستجو کنید کالاهای تقلبی همیشه یک نشان کوچک از تقلب در خود دارند برای پولی که بابت خرید می‌دهید ارزش قائل شوید با بی توجهی ممکن است بارها و بارها کالای تقلبی بخرید و متوجه هم نشوید.

اگر به تازگی کالایی از یک برند جدید تهیه کردی و یا اینکه تا به حال از یک فروشگاه برند خریدی انجام ندادید خوب دقت کنید که این کالا مشابه همان کالایی باشد که همیشه تهیه می‌کنید نام‌های تجاری لزوما با کیفیت نیستند به خود کالا توجه کنید نه برندی که کالا را تولید می‌کند. در تهیه کالاها مقایسه را فراموش نکنید خیلی ساده میتوان کالاها را با یکدیگر مقایسه کرد.

5- خدمات پس از فروش
محصولات تقلبی تا همین چند سال پیش فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش بودند؛ اما تاجران و مسئولان این شیوه فروش در ایران، با انتشار کارت گارانتی‌های تقلبی و الصاق آنها به محصولات تقلبی و فیک، فروش را ساده‌تر کرده‌اند.

شرکت‌های سوری که فاقد اعتبار بوده و هیچ دفتر فیزیکی از آنها به ثبت نرسیده است. حتی پس از تماس با شماره تلفن‌های مندرج نیز دستتان به‌جایی بند نمی‌شود. پس توجه به یک گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر، بسیار حیاتی است.

6- کالاهایی که از نظر کیفیت ضعیف هستند یا از نظر ظاهری مرغوب به نظر نمی‌رسند اغلب تقلبی اند
البته خیلی از اوقات با استفاده از یک محصول متوجه تقلبی بودن آن می‌شوید بنابراین گول ظاهر مشابه را نخورید باید دقت تان را در خرید افزایش دهید در واقع باید خیلی تجربه داشته باشید.

7- طراحی و بسته‌بندی
چندی پیش، شرکت LG نامه‌ای را به‌تمامی رسانه‌های معتبر ارسال می‌کند که به‌تازگی تلویزیون‌های بانام و نشان این برند از طریق کانال‌های غیرقانونی راهی بازار شده است.

در نگاه نخست، اولین چیزی که می‌توانست فیک بودن آنها را ثابت کند، بسته‌بندی و رنگ‌آمیزی کارتن و بسته‌بندی بود. درصورتی‌که به‌صورت ناگهانی متوجه تغییر در ظاهر بسته‌بندی و رنگ‌آمیزی شدید، به‌سرعت آن را چک کنید.

 

8- به برچسب و لیبل روی کالا ها دقت کنید
محصولات الکترونیکی کمتر دارای ریسک تقلب هستند این کالاها دارای دفترچه ی راهنمای مخصوص و ضمانت نامه بوده بنابراین احتمال تقلبی بودن آنها کمتر وجود دارد. در ایلات متحده ی آمریکا علامت ETL و همچنین در اروپا علامتCE روی محصولات الکترونیکی درج می‌شود که از تقلبی بودن آن اجتناب شود. همچنین در کانادا علامت CSA ( با همکاری استاندار سازی در کانادا) روی محصولات درج می‌گردد.

گاهی اوقات محصولات تقلبی علائم تجاری را جعل می‌کنند بنابراین باید در این زمان شما باید به کیفیت محصول دقت کنید کالاهای با کیفیت پایین اغلب ادعایی برای داشتن نام و نشان معتبر نمی‌کنند. با انواع علایم تجاری آشنایی پیدا کنید علائم تجاری دارای اندازه، فونت و طراحی خاص خود هستند بنابراین جعل آنها در خیلی از مواقع امکان پذیر نیست.

هولوگرام محصولات نشان اصل بودن کالا است. اگر علامت تجاری تنها روی بته بندی باشد و روی محصول اثری از علائم تجاری نباشد مطمئن باشید که آن محصول تقلبی است. خیلی از شرکت‌ها دارای وب سایتی از محصولاتشان هستند که شما می‌توانید در آن وب سایت کالاهای مشابه اما تقلبی را با خود محصول مقایسه کنید.
9- چک کردن مدل و مشخصات فنی
درصورتی‌که راه‌حل‌هایی اولیه برای شما کارساز نبود، می‌توانید چک کردن مدل، با مدل و مشخصات فنی-ظاهری را امتحان کنید. تنها کافی است که در حین خرید گوشی هوشمند خود را بیرون آورده و مدل محصول موردنظر را جستجو نمایید.

امروزه تمامی شرکت‌های معتبر جهان دارای وب‌سایت PR بوده و در آن می‌توانید مشخصات و ظاهر محصول را با کمپانی اصلی چک نمایید. در برندهایی نظیر ساعت‌های مچی، حتی شاهد عرضه و فروش ساعت‌های تقلبی هستیم که مدل اصلی آنها تولید نشده و حتی هیچ شباهتی با محصولات آن برند ندارند! در این راه می‌توانید از چک کردن شماره‌سریال نیز استفاده نمایید.

10- کالاهای تقلبی اغلب لوازم جانبی ندارند
مثل گوشی های تقلبی آنها معمولا نقض فنی داشته یا تمام و کمال دارای تجهیزاتی که یک گوشی اصل باید داشته باشد را ندارند.

11- بارکدهای اصلی را از تقلبی تشخیص دهید
با استفاده از این نرم افزار گوشی شما به یک بارکدخوان تبدیل می‌شود. شما میتوانید نام کشور سازنده و یا اصل یا تقلبی بودن محصول را با استفاده از این برنامه تشخیص دهید.

با استفاده از نرم افزار scan بارکدهای تقلبی را شناسایی یا از کشور سازنده آن با خبر شوید، این برنامه به خرید شما خیلی کمک می‌کند تا سرتان کلاه نرود.

scan در جهان بیش از هزاران کاربر دارد که در حال استفاده این نرم افزار هستند. شما نیز می‌توانید با استفاده از این برنامه به طور مستقیم بازی ها و یا برنامه های کاربردی دیگری را دانلود کنید.

 

به اشتراک بگذارید
نظر شما چیست؟